My Thought

Kisah Sahabatku..

Assalamualaikum..

Baru-baru ini aku dikejutkan dgn berita berkenaan sahabatku, Nong. Aku tau dia kuat, tabah dan bersemangat waja. Tapi kadangkala bile diduga dengan ujian Allah sebegini, hati kuat mana pun boleh jadi rapuh.. Aku tau dia sedih. Aku mohon dan berdoa kpd Allah SWT.. ” Ya Allah, Kau sembuhkanlah penyakit sahabatku. Kau berikanlah dia kekuatan utk menghadapi ujian yang Kau beri. Kau ringankanlah beban yang ditanggungnya, dan Kau permudahkanlah urusannya, Ya Allah.. Amin.. Ya Rabbal Alamin..”

Semoga kau sihat sepenuhnye sahabatku..Amin.. Aku sayang Ko…!

Image

Advertisements
My Thought

MynEWLiFe..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah,syukur ke hadrat Allah SWT, aku masih lg dikurniakan nikmat untuk hidup diduniaNya. Semoga usiaku panjang agar aku dapat menikmati hari2 bahagia bersama suami dan kluarga tercinta. Aku masih belum puas untuk berbakti pada kluarga mahupun menyediakan bekalan amalan di akhirat sana.. Amin.. Hari ni genaplah sebulan dan 15 hari aku menjadi isteri. Masih lg baru, dan banyak lg perkara yang perlu aku pelajari dan fahami.

Syukur aku dikurniakan suami yang memahami dan penyayang. Moga kasih sayang yang dibina utuh buat selamanya. Amin.. Kehidupanku kini sama sekali berubah, tapi aku tetap org yang sama. Gelak tawa aku, riuh rendahnya aku, cerianya aku masih seperti dulu. Aku tetap org yang sama. Cuma rutin harianku sahaja yang byk berubah. Maklumlah dulu bujang sorang2, sekarang ni aku dah pun berdua. So, kalau dulu makan nasi dgn telur goreng + kicap pun dah ok kalau time lapar. Skrg ni xblehla mcm tu..kesian kat En. Suami. Xpasal2 jd shrink pulak.. Hehehe.. Yang pastinye makan minumnye Alhamdulillah terjaga. Tp yang xbestnye aku plak yang jd terlebih2 jaga ni. Yela, Suami mkn aku pun ikut mkn. Kalau dulu bleh la tahan2 nafsu makan sebab sorang2.. Sekarang ni?? HuHu.. Xleh wat ape. Makin tembam je aku rs.. Huhu..kn cari jalan utk kuruskan badan semula..hahaha.. padahal memang dari dl lg aku dah gemokkss..hahahaha..

Sekarang ni aku dah mule balik hobby aku yang dulu.. Hobi ape tu?? Jeng..jeng..jeng…. Memasak & berkebun….!! Hahahha.. yang memasak tu memang dr dl lg aku suka.. Xkisahla sedap ke xsedap ke..yang penting aku buat, aku masak, aku makan.. dan sekarang ni aku buat, aku masak, aku n suami aku makan. Hehehe… Sabtu lepas aku buat karipap.. Semalam En. Suami teringin nak kek, so aku buatla kek coklat utk dia.. Mentang2la dia yang belikan Mixer baru, tu yang beria nak kek coklat tu…  2 minggu lepas aku buat bubur candil..Ermmm..next aku nak wat ape yer… Skrg ni aku dlm proses nk belajar masak kuih2 yang aku xbrape pandai nk buat..aku nak cube..try n error.. mn la tau menjadi ker..hehehe…

Tentang berkebun tu plak mmg aku suke tanam2 ni..Maklumla aku ni kan org pertanian. Haruslah suke bercucuk tanam. Kalau x bukan org pertanian namanyerr.. Umah aku bukanla umah teres corner lot yang membolehkan aku ni bercucuk tanam.. Aku ni dok kat pangsapuri kos rendah je kot… tp semangat bercucuk tanam membara2..nasebla aku ni xde duit hinggit banyak2.. Kalau x, xtaula pe jdi. Koridor kat bilik tu penuh agaknyer..huahuahua… Setakat ni adela 2 pokok bunga raya, ade 2 pokok puding n Cili hybrids (kaler purple uuuooolllsss buah dia).. Kagum x? hehehe.. yang 2 tu beli kat floria yer..hikhik..lain2 aku tanam kangkung n sawi dalam gel..hehehe.. yang tu utk aku main masak2 kat dapur nnti.. 1st batch kangkung n sawi dah selamat dlm perut. ni baru tanam yang 2nd batch..hehe.. Tunggula hasilnye nti..

Oklah..panjang lak aku bercerita harini.. next time aku story lg… Wassalam..