My Thought

Hanya aku yang tahu..

Bukan senang nk melupakan kejadian yang sangat menyakitkan hati.. Bukan senang melupakan kata-kata yang menghiris hati. Aku ni hanya manusia biasa yang tak pernah lari daripada melakukan kesilapan.Tapi sebagai manusia juga aku rasa aku ada hak utk bersuara, buat ape yang aku suka selagi perkara yang aku lakukan itu tidak mengganggu org lain..

Setahun lebih sudah perkara itu berlalu. Tp ingatannya masih kuat kat minda aku. Aku memaafkan tetapi tidak sekali2 melupakan. bukan berdendam ttpi mungkin rs sakit hati itu masih lagi tinggi. Luka mmg telah sembuh, tapi parutnya masih ade, masih terlihat lagi.. Biar ape org nk kate tentang aku. Aku tak peduli. Perasaan itu, rasa itu, emosi itu, tekanan itu, hanya aku yang menanggung. So, org lain tak boleh nk menilai aku. Hanya aku yang tahu isi hatiku..

Aku mengucapkan padanya, tp aku tak pasti sejauh mana keihklasan aku menyebutnya. Adakah aku hipokrit..? Ya, aku hipokrit utk menjaga hatinya. Walaupun dia telah mengguris jauh ke dalam hati aku. Luka, berdarah, tapi aku tetap menjaga hatinya. Dia kate perkara lama biarkanla berlalu. Ya, perkara itu memang telah berlalu. Tetapi kesannya tetap ade jauh di sudut hati.

Biarkan..hanya aku yang tahu kisah hati ini..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s