My Thought

BerSedih…

Tatkala tangan dan jemari lincah menyusun gerak tari di papan kekunci, hati terusik sedih mengenangkan nasib   diri….

16:00 pm : Aku nekad untuk telefon bahagian kewangan untuk bertanyakan berkenaan status gaji. Telefon diangkat, person incharge tiada, cuti. Maka aku bercakap dgn wanita tersebut secara sopan bertanyakan perihal yang aku sebut td. Wanita itu mengemas kini data aku –> keputusan yang aku terima –> tiada status terkini.

16:15 pm : menelefon en.Suami, memberitahu hal sebenar. Gaji blum masuk n belum ade status terkini. Mood suami hilang, aku pun sama. –> dlm otak blur…nk korek duit tang mana.. orang yang berhutang sume kering. Dah tu diorg xpikir ke yang kitorg ni pun kerinnngggg!! Huwaaaarrrggghhh..marah dlm hati, xle nk lepas –> SEDIH..

16:30 pm : en. Suami suh buat aduan/cadangan kat pihak berkenaan. Oleh kerana aku adalah isteri yang setia, aku wat aduan/cadangan di e-pertanyaan. Aku luahkan dgn cara yang berhemah.. tengok dlm masa 3 hari, apakah respon mereka.

Kesimpulan –> Aku sedih dengan ape yg mereka lakukan. lebih baik bertaraf sambilan daripada kontrak sekiranya begini layanan diorg pada aku dan yg lain2.. igt kitorg ni xde komitmen ke?

MODE : SEDIH+BENGANG+MARAH+PASRAH–> kena bersabar dgn ketentuan ALLAH..

p/s: cepat2la dapat rezeki tetap. xlarat menampung emosi..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s